هر وسیله ای که توسط بشر طراحی و نهایتا ساخته شده است در حقیقت هدف و فسلفه ای را با خود به همراه داشته و طبیعتا این موضوعات در مبحثی تحت عنوان کار کرد نهایی آن  وسیله خلاصه می شود و این موضوع در تاریخ ساخت ابزار آلات و ادوات و تجهیزات مختلف به دست بشر صدق می کند . قطعا سوالی که شاید برای بسیاری از افراد مطرح شود این است که لیفتراک در هر نوع و وزن عملیاتی ای چه کار برد ها و چه مزیت هایی را برای کار بر و مصرف کننده فر آهم می آورد .

در این نوشته هر دوی این موارد یعنی کار آیی و مزایای این وسیله که از خانواده تجهیزات انباری و انبار داری است را به صورت تفصیلی شرح خوهیم داد . در قسمت اول مباحثی که مرتبط با فلسفه ساخت این ماشین یعنی کار برد ها است نگریسته می شود و در بخش دوم ویژگی های مثبت این وسیله شرح خواهد شد  که مساما به دلیل طولانی بودن در چند نوشتار عرضه خواهند شد :

چه مواردی به فلسفه تولید این دستگاه معنی می بخشد و کار برد ها و کار کرد های آن چیست ؟

  1. لجستیک و توزیع کالا : در جهان مدرن و شیوه های نوینی که در انبار داری و توزیع اقلام صنعتی و مصرفی و مواد اولیه استفاده می شوند به دلیل تجمیع بار و کالا به صورت تناژ های سنگین که توسط نیروی انسانی و بدون وسیله قابل جا به جایی نیستند ، وجود دستگاهی که بتواند این موارد را در زمان شروع توزیع و در حتی در میانه و انتهای این فرآیند میسر نماید ضروریست و فورک لیفت ها پاسخی مناسب به این نیاز اقتصادی می باشند .

  2. انتقال کالا در فر آیند انبار داری : قطعا و قطعا انبار داری یکی از ملزومات دنیای اقتصادی امروز است و حلقه مهمی فی مابین تولید و توزیع کالا است و انتقال و حمل بار در فضا های انباری چه در کارخانه های بزرگ و چه در گار گاه های کوچک ، چه در زمان خروج کالا از خط تولید به سوی محل ذخیره آن و چه در زمان خروج کالا نهایی  از انبار به سمت توزیع ، نیاز به لیفتراک را ضروری می کند .

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.