استفاده و به کار گیری هر وسیله ای نیازمند رعایت نکات ایمنی خاصی است. ایمنی در لیفتراک به عنوان زیر مجموعه ای از ابزار های صنعتی شامل این موضوع می شود. قوانین و مقرارات و نکات ایمنی برای حمایت و صیانت از نیروی انسانی و سرمایه ها و زیر ساخت ها تعریف شده اند.

صد البته در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در زمان به کار گیری دستگاه، لطمات و خسارت های جانی و مالی به بار خواهد آمد. در این قسمت به صورت اجمالی نگاهی به برخی از این موارد خواهیم داشت.

ایمنی در لیفتراک و نکات مربوطه

بار ها و بار ها خود دستگاه لیفتراک را از منظر های گوناگون تعریف کرده ایم. به صورت خلاصه مجدد این ابزار رو نگاهی خواهیم انداخت. لیفتراک ابزاری و ماشینی است صنعتی که علاوه بر قسمت خودرویی از یک پیکره هیدرولیک و دکل تشکیل یافته. این وسیله با تجهیزات نصب شده شامل شاخک یا سایر ملحقات اجازه حمل بار تا ظرفیت مجاز تعبیه شده برای آن را دارد.

هر شخصی که مسئولیت کاربری لیفتراک را دارد باید آموزش کافی دیده باشد. این فرد بایستی از قوانین و موارد و الزامات ایمنی در هنگام کار آگاهی داشته باشد. حتما اپراتور یا راننده لیفتراک می بایست با طی کردن دوره های آموزشی رسمی، گواهینامه ویژه را اخذ کند.

به مانند بسیاری از مشاغل راننده باید از پسایل ایمنی مورد نیاز استفاده کند. این ادوات بر حسب نوع و ماهیت کار متفاوت می باشند. شایان ذکر است که از این دستگاه به هیچ عنوان برای جا به جایی افراد و کارگران نباید استفاده شود. این موضوع اهمیت زیادی دارد و کاملا ممنوع است.

مثل زمان استفاده از خودرو، در زمان کار با لیفتراک نیز بستن کمربند ایمنی الزامی است. چنان چه دستگاه و حتی بار ومحموله ای که با آن حمل می شود دچار واژگونی شد، راننده تا رفع کامل خطر بهتر است از کابین خارج نشود.

ایمنی در لیفتراک

نکته ای که نباید از آن غافل شد، دید راننده است. این شاخص بستگی به عوامل متعددی دارد. از جمله نحوه طراحی و نوع دکل نصب شده بر روی لیفتراک که دید باز و بهتری برای وی فرآهم می کند یا نه. مولفه دیگری که موجود است، به ساختار محیط و چیدمان انبار بستیگی دارد، نحوه طراحی سالن ها و قرار گرفت کالا در مسیر کار و دور گرفتن دستگاه است.

این نوشتار را با بررسی موارد دیگر در آینده پی خواهیم گرفت. البته قبل تر نیز به آنالیز بعضی نکات در رابطه با سایر اتوات انبارداری پرداخته شده است. شما می توانید برای بررسی بیشتر به مطلبی که در زیر قرار دارد مراجعه کنید.

نکات ایمنی در کاربری و استفاده از جک پالت

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.