دنیای تجهیزات صنعتی ناگریز است با تحولات اجتماعی، علمی و اقتصادی هم سو گردد. این همسویی معمولا سبب حرکت سیر دستگاه ها به نقطه بهینه شده است. نمونه این حرکت و حرکت به سمت جلو را می توان در لیفتراک برقی به چشم دید. از جمله بهترین های این صنعت لیفتراک برقی تویوتا یا همان لیفتراک تویوتا برقی است. همچنین لیفتراک برقی کوماتسو هم طرفداران زیادی دارد. نگرانی جوامع انسانی در خصوص آلودگی از یک سو موجبات حرکتی علمی و صنعتی و اقتصادی را به سمت عدم آلایندگی فرآهم کرده استو

این موضوع هم شامل ذرات ریز آلاینده ناشی از احتراق سوخت های فسیلی است و هم در خصوص تولید صدا و ایجاد آسیب های گذرا  وماندگار به محیط زیست و محیط انسانی است. از سویی دیگر پیشرفت روز افزون جامعه بشری نیاز رو به گسترش انرژی را نیز به موازات خود توسعه داده است.

این توجه دائمی به محدود بودن و تجدید نا پذیر بودن انواع پیشران های فسیلی، رویکرد و گرایش به تجیزات و لیفتراک های برقی را افزایش داده است. در ادامه به توضیحاتی در مورد این وسیله خواهیم پرداخت.

آشنایی با لیفتراک برقی

جدید ترین مدل های لیفتراک که بر اساس سوخت و پیشران تقسیم بندی می شوند، لیفتراک برقی یا لیفتراک الکتریکی می باشد. در صفحه تخصصی تجهیزات و فورک لیفت های برقی اطلاعات کامل تری در این موضوع مطرح شده است. اما با وجود این مطالب کامل در این نوشتار نیز به بررسی این نوع از ادوات خواهیم پرداخت.

در این دسته از ادوات از انرژی الکتریکی به عنوان نیروی اصلی پیشران و همین طور سیستم بالا بر استفاده می شود. انواع مختلفی از الکترو موتور های گوناگون در این وسیله استفاده شده است. بر حسب برند های مختلف این که لیفتراک برقی تویوتا باشد یا کوماتسو یا اشتیل یا سپاهان یا هر مارک دیگری از سازندگان مختلفی در برند های این قطعه استفاده می گردد.

لیفتراک برقی

ادامه این مطلب را که به توضیح تکوینی این دستگاه خواهیم پرداخت در مقالاتی جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید تا بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.