در میان گستره بسیار پر تنوع دستگاه لیفتراک برقی ، به بررسی لیفتراک برقی 1/5 تن خواهیم پرداخت. علاوه بر انواع لیفتراک برقی 1/5 تن برند های داخلی و خارجی نظیر لیفتراک برقی تویوتا 1/5 تن ، لیفتراک برقی کوماتسو 1/5 تن، لیفتراک برقی هیوندای 1/5 تن و غیره، کارکرد های مختلف آن را نیز مد نظر قرار می دهیم.

ماهیت لیفتراک برقی 1/5 تن

پر واضح است که این وسیله با در نظر گرفتن ظرفیت کاری رده بندی شده است. این امر به این معنا است که این دستگاه قابلیت بارگیری، حمل و بالا بری 1/5 تن یا یک هزار و پانصد کیلوگرم بار و محموله را (تحت شرایط وزنی و ارتفاعی استانداردی) دارا می باشد.
این که گفته می شود بالا بری وزن کاری وسیله تحت استاندارد ها و آیتم های به چه معنا و مفهومی است. معمولا تجهیزات بالا بر کارگاهی و انباری نظیر انواع لیفتراک و استاکر جدول کاربری خاصی دارند.
این جداول به بررسی رابطه وزن کالا و ارتفاع می پردازند. معمولا به دلیل سیستم الکلنگی تعادل در لیفتراک، با افزایش ارتفاع دکل باید تا حدودی از وزن کالا کاست تا مشکلی پیش نیاید. به صورت معمول این وزن و تناژ اسمی تا سه متر یا سه هزار سانتی متر قابل اعمال است.
برخی از کاربران با انجام تغییراتی که شامل اقدامات مهندسی کارخانه سازنده نیست این ظرفیت را افزایش و خلاء بالابری را رفع می کنند. اقداماتی که از منظر مبحث ایمنی دارای مشکل می باشد.
انواع مختلفی از نیروهای پیش ران و منابع سوختی برای این وزن کاربری، در شرکت های سازنده و تولید کننده لیفتراک ها در نظر گرقته می شود. منابع تامین انرژی مختلفی برای این وزت در نظر گرفته شده است.
موتور های دیزلی پر قدرا که با سوخت های فسیلی به فعالیت خود ادامه می دهند، برای مدل های لیفتراک دیزلی 1/5 تن، توسط مهندسان حرفه ای در نظر گرفاه می شود.
همچنین گونه دیگری از موتور های تک سوز گازی تیز در رده لیفتراک های گازی، برای ایجاد تنوع وزنی طراحی و ساخته می گردد.
لیفتراک برقی 1/5 تن که موضوع این نوشته است نیز با استفاده از انرژی های نوین به بازار عرضه شده است. مارک های شناخته شده گوناگونی تولید این ابزاره را در دستور کار دارند. استفاده از باطری لیفتراک با مشخصات و مختصات متنوع سبب ایجاد بستر تامین انرژی می شود.
شارژر های گوناگونی نیز برای تامین و احیا مجدد انرژی در باطری لیفتراک ها استفاده می شود. سالنی بودن این ادوات تا حدودی ساختار و دامنه کاربرد آن را محدود کرده است. سازگاری با زیست بوم ها و عدم ایجاد آلایندگی صوتی و غبار مزیت خاص آن می باشد.لیفتراک برقی 1/5 تن

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.