هر وسیله و ابزاری که ساخته دست بشر است ناگریز از مستهلک شدن و فرسوده شدن نیست، اما در جریان این فرآیند می توان با رعایت اصول و قوانینی عمر این تجهیزات انسان ساخت را افزایش داد. در مورد دستگاه لیفتراک که در شمول ادوات ساخت بشر است و به خصوص اجزا بسیار ارزشمند نظیر باطری لیفتراک در لیفتراک های برقی نیز این قاعده حکم فرماست اما با استفاده از نکات مفیدی می توان این قطعه با ارزش و قلب تپنده تجهیزات برقی را حفظ و موجبات افزایش طول عمر مفید آن شد.

با ما همراه باشید تا این روش ها و نکات را در ذیل بررسی و از نظر بگذرانیم:

نکات ایمنی نگهداری باطری لیفتراک:
برخی از دستور العمل ها مربوط به نکات ایمنی است، مواردی نظیر: در محیط محل کار و تعمیرات دستگاه و نیز محل قرار گرفتن شارژر باطری لیفتراک و تجهیزات مربوطه تا جایی که امکان دارد باید طوری طراحی و مکان یابی شود که مواد و اقلام غیر ضروری و اشتعال زا حضور و وجود نداشته باشند.

به هیچ عنوان، تاکید می شود، به هیچ عنوان بر روی باطری، قطعات و ابزار های فلزی قرار داده نشود و این نکات حتما به کار بر و تکنسین تعمیرات اطلاع رسانی شود چرا که عدم رعایت نکردن این موضوع سبب بروز اتصالی، انفجار و احتراق می شود.

توجه داشته باشید که اگر زمانی الکترولیت بر روی سلول های دستگاه ریخته شد حتما تمیز شده و و مانع از بروز خوردگی بر روی تجهیزات دستگاه خصوصا جعبه فلزی محل نصب سلولها می شود.
تجهیزات اطفاء حریق حتما در محل کار دستگاه و تعمیر تجهیزات انبار داری نگهداری شود تا در صورت بروز حادثه فورا اقدام شود و از گسترش حادثه جلوگیری شود.
به منظور مراقبت و نگهداری بهتر از ادوات جانبی لیفترا نظیر شارژر، حفاظ و امکانات ومحل مناسبی در نظر گرفته شود تا از آسیب دیدگی ناشی از حرکت سایر تجهیزات انبار داری در امان باشد.

در محل کار و نیز محل تعمیرات ادوات تهویه مناسب در نظر گرفته شود به منظور تخلیه نمودن گاز های خروجی که بعضا امکان اشتعال و انفجار و بروز حادثه دارند.
حتما توجه شود که جا به جایی و خارج کردن باطری به مانند تصویر زیر با زنجیر و قلاب انجام شود تا در زمان انتقال دستگاه از غلاف خود در بدنه ماشین از ایجاد حادثه و آسیب به لیفتراک، باطری، محیطو عوامل انسانی جلوگیری شود.

واحد فروش

اطلاعات بیشتر در مورد خدماتی از این دست توسط لیفت سنتر

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.