در ابتدای امر باید خود دستگاه لیفتراک مورد بررسی و تعریف قرار بگیرد و در کل شخص مطالعه کننده مقاله دریابد که این تجهیزات چه هستند و چه فلسفه وجودی و علت کارکردی دارند و بعد از آن به ارائه انواع لیفتراک از جمله لیفتراک برقی از میان دو مدل دیگر این دستگاه یعنی لیفتراک دیزلی و لیفتراک دوگانه سوز بپردازیم. این وسیله یکی از تجهیزات صنعتی است که در صنایع مختلف از جمله غذایی، دارویی، بهداشتی، چوب، صنایع سبک و سنگین و دیگر رسته های کاری برای جا به جایی بار با وزن ها و اوزان بالا است که توسط انسان قابل حمل نیست و یا تجهیزاتی که از نظر وزنی یا عملکردی محدودیت هایی در مقایسه با لیفتراک دارند، اتلاق می شود. حال با این تعریف به صورت تخصصی به بررسی مدل لیفتراک الکتریکی یا دستگاهی از این دسته با که انرژی برق و با کمک باتری کار می کند خواهیم پرداخت.

لیفتراک برقی چیست؟

شاید بد نباشد ابتدا از مزایایی که این دستگاه به همراه خواهد داشت صحبت نماییم، استفاده از تجهیزات برقی صنعتی که برخی از انواع لیفتراک ها نیز در میان آن ها قرار دارند باعث از بین رفتن آلودگی محیط زیست و محیط کار و نیز منبع آلایندگی می شود، تولید سر و صدا و آلودگی صوتی به کمترین میزان خود می رسد و تمرکز و راحتی عوامل انسانی در محل کار به بالاترین حد خود می رسد، نیاز برخی گرایش های کاری نظیر انبار های سرد خانه ای، صنایع بهداشتی، آرایشی و غذایی را که نیاز به تجهیزات غیر آلاینده دارند را به بهترین شکل در بستر صنعتی فراهم می آورد. البته این موارد تنها گوشه ای کوچک از امکانات گسترده ای است که این ماشین آلات برای محیط و کار بر فرآهم می آورند. در کل به لیفتراکی که از انرژی الکتریکی و برق با کمک باتری و شارژر اقدام به فعالیت می کند لیفتراک برقی گویند.

مزایای دیگر این دستگاه ها چیست؟

وزن سبک دستگاه که معمولا تابعی از ظرفیت های کاری تولید شده توسط شرکت سازنده هستند و به صورت گسترده شامل تناژ های 1 تن، 1/5 تن، 2 تن، 2/5 تن و در برخی مواقع 3 تن و 3/5 تن هم می شوند. همین عدم سنگینی وزن دستگاه سبب جا به جایی و حمل و نقل سریع تر دستگاه می شود. از طرف دیگر این ماشین ها با خود دارای یک باتری لیفتراک و شارژر لیفتراک هم می باشند که امکان ذخیره سازی انرژی الکتریکی را برای دستگاه در برخی از مدل ها تا 8 ساعت و در برخی دیگر به دلیل به کار گیری تکنولوژی های پیشرفته تا 12 ساعت میسر می نماید و حتی در صورت قطع برق محیط به دلیل داشتن ذخیره مناسب همچنان می توانند به کار و وظایف محوله ادامه دهند. از دیگر امکانات و مزایای این وسیله کاهش میزان هزینه های مرتبط با سوخت رسانی است که با استفاده از برق محل کار می توان به راحتی و با اتصال شارژر به برق و اتصال باطری به شارژر این نیاز را مرتفع ساخت. همچنین این دسته از لیفتراک ها در دسته تجهیزاتی  قرار دارند که کمترین میزان و هزینه مربوط به تعمیر و نگهداری را به خود اختصاص می دهند.

معایب لیفتراک برقی چیست؟

قدرت شیب روی دستگاه معمولا یکی از نقاط ضعف آن تلقی می شود و خریداران باید در این خصوص بررسی های لازم و ضروری و سنجش عملکرد شیب روی دستگاه با محیط مورد نظر خویش را انجام دهند تا دچار مشکلات بعدی نشوند، مشکل دیگری که برای این وسیله می توان برشمرد باطری آن است، چنانچه عملیات مربوط به نگهداری و بازیابی باطری به درستی انجام نشود ممکن است در زمان انجام کار دچار افت بازدهی شده و حتی دستگاه از کار بی افتد و لیفتراک کارآیی خود را از دست بدهد و به مانند دیگر انواع این تجهیزات با سوخت رسانی فوری دوباره امکان راه اندازی مجدد ندارد و برای تعویض باطری نیز نیاز به افراد کارآزموده و تجهیزات لازم است و از طرفی گزاف بودن قیمت باطری سبب میشود تهیه تجهیزات پشتیبان چندان به صلاح نباشد. از طرفی ایراد دیگری که بر این وسیله وارد است و اشاره ای نیز به آن شد، قیمت و هزینه تهیه منابع تامین انرژی است که معمولا از قیمت بالایی نسبت به خود دستگاه برخوردار هستند.

نتیجه گیری

با توجه به موارد مطروحه شخص و شرکت خریدار باید تمامی مولفه های مورد نیاز خود را سنجیده و با توجه هر فاکتور اعم از نوع محیط فعالیت کاری، نوع صنعتی که در آن فعالیت دارد، بایسته ها و الزامات حرف ای خویش، وضعیت و موقیت محل انبار و کارخانه و تحلیل نحوه سوخت رسانی به لیفتراک و عوامل دیگر و در کنار هم قرار دادن ویژگی های و مشخصات فنی دستگاه اقدام به خرید لیفتراک نمایند تا بعد دچار مشکل نشوند و دستگاه کارایی مناسب را برا آن ها نداشته باشد و لذا پیشنهاد این مجموعه آن است که در قدم اول متقاضیان ضمن تماس با واحد فروش لیفتراک اقدام به دریافت مشاوره رایگان نموده و در صورت نیاز با دریافت کاتالوگ و مشخصات فنی و یا حتی هماهنگی جهت بازدید از دستگاه ها اقدام به اخذ تصمیم و تهیه تجهیزات مورد نیاز خود از شعبات و نمایندگی لیفتراک نمایند.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.