استاکر ها از جمله تجهیزات متنوعی هستند که در صنعت انبار داری که خود جزئی مهم از سایر صنایع و به نوعی مکمل آن ها است می باشد. موارد استفاده از این وسیله مشابه دستگاه هم خانواده آن یعنی لیفتراک بوده ولیکن تفاوت هایی با یک دیگر دارند که این تفاوت ها سبب ایجاد تمایزات کارکردی در آن ها نیز شده است. از جمله مهم ترین تفاوت ها در ابعاد این تحهیزات نسبت به لیفتراک ها، اوزان قابل جا به جایی و شعاع گردش است، برای کسب اطلاعات بیشتر.در مورد این وسیله با ما همراه باشید.

استاکر ها، انواع، ساختار و عملکردی

سه مولفه اصلی در بررسی هر دستگاهی باید مد نظر قرار بگیرد، این شاخص ها عبارتند از ساختار و اجزاء وسیله، نحوه عملکرد و همین طور انواع مدل ها و تمایز آن ها با یک دیگر، در این قسمت ما به تحلیل و بررسی هر سه مورد خواهیم پرداخت. ابتدا ساختار این تجهیرات که به استاکر معروف هستند معرفی می شود و سپس نقد عملکردی که از این تجهیزات باید گفته شود، بیان می گردد و در آخر نیز مدل هایی که از انواع استاکر تولید و عرضه می شود مورد توجه قرار می گیرند.

ساختار دستگاه استاکر

این وسیله دارای یک سری مختصات عمومی است که فرقی ندارد نوع آن چگونه باشد، به عبارتی فرقی ندارد استاکر مورد استفاده هیدرولیکی یا دستی باشد یا برقی و یا نیمه برقی، تمامی این ادوات از شاخک، بدنه، جک های هیدرولیکی، فرمان و غیره تشکیل یافته اند اما با تغییر مدل دستگاه برخی متغییر ها به آن افزوده می شوند برای نمونه در استاکر های برقی و نیمه برقی سیستم فرمان الکترونیکی شده و باطری نیز به آن افزوده می شود تا سیستم ها برقی وسیله بتوانند منبع تغذیه مناسبی بیابد.

عملکرد استاکر ها

این مقوله در استاکر ها به مانند دستگاه لیفتراک است، به این مفهوم که شاخک های دستگاه به زیر پالتی که بار و محموله بر روی آن قرار دارد، جای گیری شده و سپس با توجه به نوع دستگاه با نیروی بدنی یا انرژی برق حرکت افقی دستگاه بر روی زمین آغاز می شود و در زمان تخلیه و بار گیری نیز نیروی انسانی از جک های هیدرولیکی به صورت دستی و یا با بهره مندی ار اهرم ها و فرمان های برقی عمل جا به جایی عمودی کالا را به اتمام می رساند.

انواع استاکر

این دستگاه دارای چندین مدل عمومی متفاوت است که شامل استاکر برقی یا استاکر تمام برقی ، استاکر نیمه برقی ، استاکر دستی می شود که این ادوات در برخی ویژگی های خاص با هم تفاوت دارند.

برای نمونه در دستگاه های تمام برقی از باطری استفاده می شود و کلیه حرکت بر روی سطوح و بالابری از طریق این منبع تامین می شود و در دو مدل سکو دار و بدون سکو توزیع می گردد. استاکر نیمه برقی برای بالابری از انرژی الکتریکی استفاده می کند و لی برای حرکت سطحی از توان فیزیکی اپراتور استقاده می شود. استاکر دستی نیز برای بالا بری از جک های هیدرولیک دستی و پایی استفاده می کند و حرکت سطحی نیز با نیروی اپراتور است. تناژهای این دستگاه معمولا محدود است و حداکثر تا 3 تن را دارد ولی شعاع چرخش کمتری نیز دارد.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.