در مقاله قبلی تلاش شد تا اطلاعات کافی و مکفی در خصوص لیفتراک دیزلی هیوندای 3 تن به خوانندگان محترم و مراجعه کنندگان گرامی ارائه شود، اطلاعاتی اساسی که پایه و بنیان هر گونه فرآیند فکری به جهت تصمیم گیری برای خرید لیفتراک را تشکیل می دهند، موارد همچون سیستم موتوری و انتقال قدرت، تجهیزات جانبی، ویژگی های متمایز کننده برند هیوندایی نسبت دیگر رقبا، تجهیزات ایمنی، انواع دکل، انواع لاستیک و موضوعات دیگر که همگی به تفصیل بررسی شدند. در ادامه با ما همراه باشید تا مشخصات دقیق ساختاری این وسیله را بررسی نماییم.

مشخصات لیفتراک 3 تن هیوندا دیزل شامل چه مواردی است؟

این مبجث در بر گیرنده موضوعات و سرفصل هایی به مانند دیگر برند های لیفتراک همچون مارک های تویوتا ، کوماتسو ، هلی ، شانتویی ، چری ، اشتیل ، ای پی ، لینده ، هایستر ، یوهانریش و غیره است و شامل مولفه های سیستم موتوری، شاخصه های ابعادی دستگاه، تجهیزات اضافی قابل سفارش و نصب و … می باشد که به تشریح زیر مجموعه های هر کدام می پردازیم. البته شایان ذکر و قابل توجه است که تمامی این اطلاعات از کاتالوگ منتشر شده توسط شرکت هیوندای کره جنوبی استخراج شده و در برخی موارد به بیان توضیحات استاندارد و نه سفارشی اکتفا شده است.

مشخصات و کاتالوگ این تجهیزات کمک بسیار بزرگی به افراد و شرکت هایی است که تمایل به انجام بررسی های سنگین فنی و تطابق نیاز شرکت به خرید دستگاه لیفتراک دارند، گاهی شرایط محیطی باعث تحمیل وضعیتی می شود که اولیت های اصلی را جا به جا می نماید، برای مثال نوع صنف کاری سبب می شود از مدل ها و سوخت هایی از دستگاه ها استفاده شود که ممکن است قدرت کمتر و یا هزینه تعمیر و نگهداری بالا تری داشته باشند.

توضیحات فنی این مدل از لیفتراک کره ای

مدل قید شده برای این لیفتراک هیوندای Hyundai 30DT-7 می باشد که در خصوص تناژ مربوط به حمل بار و ظرفیت نهایی آن برای جا به جایی کالا عدد 3000 کیلو گرم یا 3 تن بیان شده است، نوع موتور استفاده شده در این وسیله از سری موترو های کار آمد و قوی Hyundai WIA/WC30D  بوده و قدرت آن معادل 44 kw ذکر گردیده است. سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی پیشران و حرکتی این دستگاه از نوع دیزل بوده که سبب قدرت زیاد آن می شود. در مورد دکل باید اشاره کرد که این قسمت از دستگاه از انواع سه مرحله ای و کانتینر رو برگزیده شده تا توان و گستره فعالیتی دستگاه را افزایش دهد و حداکثر ارتفاعی که شاخک از سطح زمین تا بالا ترین مرتبه دکل افراشته می تواند طی نماید 4700 میلی متر یا 4/7 متر در نظر گرفته شده است.

طول شاخک استاندارد به کار گرفته شده در آن برابر با 1200 میلی متر یا 1/2 متر می باشد و با ویژگی های استاندارد و مناسب برای حمل بار با این تناژ هماهنگ شده است. عرض این وسیله 1230 میلی متر یا 1/23 متر بوده و شعاع چرخش آن نیز که برای انجام محاسبات راهرو های انبار ضروری است 2398 میلی متر یا 2/398 متر برآور شده است. اندازه و فاصله نقطه ثقل تا تکیه گاه شاخک برابر با عدد  500 میلی متر محاسبه شده است. مدل و نوع لاستیک لیفتراک به کار رفته در این ماشین در هر دو محور عقب و جلوی وسیله از نوع بادی یا پنوماتیک است که سایز دقیق آن در دفترچه تخصصی دستگاه قید شده است و در زمان تعویض تایر های لیفتراک باید به فروشنده ارائه شود تا ابعاد و سایز درست خریداری شود.

همچنین به منظور راحتی کار خریدار لیفتراک هیوندای ، ابعاد مورد نیاز برای راهرویی که دستگاه با پالت استاندارد 1000*1200 میلی متر یا 1*1/2 متر در آن حرکت می نماید نیز محاسبه شده و این اندازه برابر با 4266 میلی متر یا 4/266 متر محاسبه شده است تا با در اختیار داشتن اطلاعات کاربردی و مناسب و ضروری کاربر راحت تر تصمیم گیری کند. سرعت حرکت این دستگاه 21/5 کیلومتر بر ساعت است و وزن کلی دستگاه 4411 کیلوگرم لحاظ شده است. سیستم ترمز استفاده شده در آن دیسک و پلیت است و از جمله تجهیزات جانبی و الحاقبه لیفتراک نصب شده بر روی آن سیستم ساید شیفتر را می توان نام برد.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.