یکی از روش های مهم در اتخاذ هر تصمیمی که کاملا عقلانی می باشد ، بررسی  نکات مثب ، کار برد ها ، اولویت و تطابق وسیله و هدف است از یک سو و از طرفی هم نکات منعی ، معایب و ایرادات موضوع تصمیم گیری است ، در نوشته قبلی توضیحاتی در مورد نکات مثبت و کار آی دستگاه لیفتراک دوگانه سوز بیان گردید و شرحی کامل هم از هر یک از نکات مثبت مطرح شد . البته این مسائل مربوط به ماهیت خود وسیله است و در هر بندی با توجه به اعتبار و رعایت استاندارد های جهانی طراحی و تولید این ابزار از نکات مثب و منفی اختصاصی خاص هر تولید کننده برخور دار هستند .

معایب عمومی این دستگاه می تواند به شرح نکات ذیل بیان شود :

الف ) قیمت بالا : در مقایسه با دستگاه هایی که از سوخت و انرژی ناشی از احتراق دیزلی و گازوئیل بهره می برند به دلیل ماهیت و هزینه های تولیدی ، قیمت به مراتب بالا تری دارد .

ب ) کاهش سطح عملکردی دستگاه در فرآیند کاری در فصول خاص : در فصل زمستان و با شروع تغییرات آب و هوایی به علت سرمای زیاد و نیز کاهش محصوص دمای هوا میزان کار آی و عملکرد مثبت دستگاه بنزینی و گازی تحت تاثیر قرار گرفته و از میزان کارا یی دست گاه کاسته می شود که این امبر به علت به کار بردن موتور های دوگانه سوز می باشد .

ج ) بالا تر بودن میزان هیزینه های مربوط به فصول تعمیر و نگهداری دستگاه : به جهت به کاری گیری موتور های مبتنی بر سوخت های دو گانه سوز و پیچیدگی و طراحی و ساخت خاص آن ها که بر روی دستگاه نصب و تعبیه شده اند ، هزینه های تعمیرات و نگهداری این وسیله با لاتر از سایر دستگاه های مشابه است .

د ) سنگینی دستگاه : به دلیل نصب تجهیزات سوختی اضافه بر روی دستگاه که شامل مخزن های متعدد سوخت است ، وزن وسیله تا حدودی افزایش یافته است .

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.