با توجه به اینکه انواع لیفتراک ها چه ساخت کشور های دیگر نظیر تویوتا ، کوماتسو، کاترپیلار ، هیوندای و غیره و چه ساخت کشور خودمان نظیر آریا ، سپاهان و سهند به وفور و فرآوانی در بازار لیفتراک موجود می باشند این امر داشتن یک لیست متشکل از هزینه تهیه هر دستگاه را با توجه به عوامل مختلفی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت را ضروری می نماید. البته فرآهم کردن لیست مورد نظر خود نیازمند آگاهی از طرقی است که امکان بدست آوردن آن را میسر می کند.

قیمت انواع لیفتراک و شاخص های اقتصادی موثر بر آنها

هزینه خرید لیفتراک از دو مولفه داخلی و خارجی که متشکل از عوامل اقتصادی داخلی و عوامل اقتصادی خارجی و بین المللی هستند ساختار یافته که به بررسی اجمالی برخی از این معیار ها و پارادایم ها خواهیم پرداخت.

نوسانات ارزی

طبیعتا بحث و موضوع واردات به صورت عام و عمومی و واردات لیفتراک به صورت خاص تحت تاثیر نوسانات بازار ارز قرار دارد و هیچ وارد کننده ای نمی تواند از این موضوع مستثنی شود، البته کاملا طبیعی است که این مبحث در رابطه با لیفتراک خارجی صادق بوده و صدق می نماید و با بالا رفتن نرخ ارز، قیمت لیفتراک نیز افزایش داشته و بعضا در نحوه فروش اقساطی لیفتراک نیز اثر گذار است و نمایندگی و فروشنده لیفتراک را به سمت فروش نقدی لیفتراک سوق می دهد.

برندینگ

برند سازی که برای هر کالایی اعم از لیفتراک ها صورت می گیرد سبب افزایش قیمت دستگاه ها شده چون که این امر با افزایش کیفیت تجهیزات و خدمات پس از فروش و خدمات جانبی همراه خواهد بود و در نتیجه قیمت تمام شده دستگاه را نیز افزایش خواهد داد، این موضوع برای هر دو مورد لیفتراک ایرانی و خارجی امکان پذیر است.

سیاست های گمرکی

نیاز سنجی واردات هر کالا و سیاست های گمرکی که هر کشوری اعمال می نماید می تواند سبب افزایش بها کالا ها گردد، همچنین برخی از فرآیندهای مالیاتی تاثیر مشابه ای دارند، این موضوع برای واردات لیفتراک موثر است.

نحوه تهیه لیست قیمت لیفتراک ها

همان گونه که قبل تر توضیح داده شد دو راه برای تهیه لیفتراک ها وجود دارد که هر کدام سهولت و سختی و نیز معایب و مزایای خود را دارد، این دو روش خرید کردن شامل تهیه دستگاه از خود شرکت تولید کننده و یا تهیه تجهیزات از نمایندگی ها و شعبات معتبر فروش لیفتراک است. قبل تر اشاره شد که معمولا تولید کنندگان لیفتراک به خصوص سازندگان خارج از کشور فروش و عرضه دستگاه را به صورت موردی انجام نمی دهند و مشتریان باید به نمایندگی های رسمی و مجاز آن ها مراجعه نمایند.

نمایندگان و شعبات فروش دستگاه ها به دلیل خرید های عمده ای که در هر پارت از شرکت های مادر انجام می دهند معمولا از تخفیفات خوبی برخوردار می شوند که خریداران جزء از این اختلاف قیمت بی بهره می مانند و معمولا دستگاه را با هزینه بالاتر باید تهیه نمایند. لذا به منظور تهیه لیست هزینه خرید دستگاه ها، بهتر است به نمایندگی لیفتراک مراجعه کنید و علاوه بر راهنمایی های کارشناسی شده از شرایط بهتر فروش اقساطی لیفتراک هم بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.