شاید برای کسانی که اولین بار با دستگاه لیفتراک آشنا می شوند جالب به نظر بیاید که این دستگاه برای تامین انرژی مورد نیاز به منظور حرکت در سطوح افقی و همین طور به منظور انتقال قدرت برای استفاده از سیستم بالا بر یا جک خود از چه منبع تغذیه  و تامین کننده انرژی می تواند استفاده کند ، به طور کلی آن چه که در کشور ما و حداقل تا کنون در سطح کشورهای استفاده کننده از این دستگاه رویت شده است ، مشخص کرده که یک دسته از سوخت های پیش فرض و موتور های مناسب با آنها برای این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند ، این موارد عبارت هستند از : سوخت گازوئیل یا دیزل ، سوخت دوگانه مبتنی بر گاز و بنزین ، سوخت گاز و استفاده از انرژی الکتریکی که در آن از باطری صنعتی استفاده می شود .

در این مقاله بیشتر تمرکز بر روی معرفی چیستی لیفتراک دیزل یا لیفتراک دیزلی است . پس بهتر است با یک سوال مناسب آغاز کنیم ، این مدل دستگاه اساسا چیست ؟

یکی از راه های تقسیم بندی انواع این دستگاه تکیه بر رده بندی سوخت محور آن  است که در انبار ها ، خط تولید و توزیع در صنایع بزرگ و نیز در صنایع متوسط و کوچک کار برد فراوان در جهت حمل کالا اعم از مواد اولیه ، محصول نهایی ، محصول در خط مونتاژ و … دارد ، البته اشاره شد که این تقسیم بندی بر حسب سوخت ماشین است لذا در تعریف این نوع لیفتراک باید گفت که سیستم موتور و انتقال قدرت آن بر اساس سوزاندن گازوئیل طراحی شده و به همین جهت به دستگاه دیزلی نیز معروف است . به صورت معمول این وسیله به دلیل قدرت بسیار بالایی که در آن از طریق سیستم سوخت و موتور آن ایجاد می شود از وزن کاری بسیار پایین یعنی در حدود 1 تن تا وزن های کاری بسیار بالا یعنی  25 الی 40 تن کار برد دارد .

این تیپ از دستگاه ها از قابلیت مقاومت بسیار بالا در مقابل حمل کالا در شیب و همین طور سر سختی در شرایط آب و هوایی و کاری خشن برخوردارند و در صنایعی که محدودیت آلودگی و آلایندگی ندارند معمولا محبوبیت بسیار زیادی دارند . به جهت گستردگی این مبحث ، ویژگی های ساختاری و شناختی این وسیله در نوشته های آتی مورد کنکاش بیشتر قرار خواهد گرفت .

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.