در توضیحاتی که در مورد چیستی دستگاه لیفتراک معمولا بدان اشاره می شود با مفهومی رو به رو هستیم که به معرفی ابزاره و ماشینی می پردازد که هدف اصلی از ساختن و تولید و بهبود آن در طول زمان کمک به انسان در جا به جایی و حمل و نقل آسان و سریع بار های سنگین و غیر معمول است که در صنایع گوناگون از خط تولید تا انبار مواد اولیه و کالا نیاز به حرکت و بالا بردن آن ها به صورت جدی و  اساسی احساس می شود.

در این نوشته به بررسی دسته بندی های مختلف و طبقه بندی های گوناگون لیفتراک اشاره خواهیم کرد، لطفا با ما همراه باشید.

معیار های اصلی در تنظیم دسته بندی لیفت تراک ها

قطعا هر شخصی بنا بر احتیاجات خود و یا سازمان و شرکتی که در آن خدمت می نماید بعضا به دنبال تهیه دستگاه لیفتراک مناسب است اما همین کلمه و لفظ مناسب می تواند عامل مهمی در تشریح ملاک ها و معیار های گروه بندی لیفتراک باشد، حال این معیار ها شامل چه مواردی می باشند؟

انواع تناژهای لیفتراک

این دسته بندی می تواند گسترده بسیار فرآوانی از لیفتراک ها را شامل شود که در سه گروه سبک، نیمه سنگین و سنگین رده بندی می شوند و از لیفتراک 1 تن تا 25 تن و بالا تر را هم شامل می شوند.

انواع برند لیفتراک و کشور سازنده

گاهی برخی از خریداران لیفتراک به ثمبال کشور سازنده معینی برای دستگاه لیفتراک می گردند، برای مثال برند های ژاپنی نظیر کوماتسو ، تویوتا ، نیسان ، ایسوزو ، میتسوبیشی ، سومیتومو یا مارک های کره ای همچون هیوندای ، دوو دوسان یا سازندگان دیگری از کشورهای آلمان ، آمریکا ، چین و یا حتی ایران در این تنوع بسیار زیاد از انتخاب های مشتریان قرار دارند.

لیفتراک ایرانی و خارجی

مهم ترین تقسیم بندی برند ها شامل دسته بندی آنها به تولیدات داخلی و تولیدات خارجی می شود که هر کدام از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند. از جمله لیفتراک های ایرانی به لیفتراک آریا ، سپاهان ، سهند و غیره می توان اشاره داشت.

انواع سوخت لیفتراک

لیفتراک ها بر مبنای منبع سوخت خود نیز تقسیم بندی مشخصی دارند، برخی از آن ها از سوخت های فسیلی نظیر گاز ، بنزین ، گازوییل و یا ترکیبی از آن ها استفاده می کنند و برخی نیز از انرژی های تجدید پذیر نظیر انرژی الکتریکی که توسط باتری لیفتراک پشتیبانی می شود، هر منبع انرژی مزایا ونقاط ضعف مخصوص به خود را دارد.

لیفتراک کانتینر رو و غیر کانتینر رو

چون واحد هایی که برای نقل و انتقال جهانی کالا مورد استفاده قرار می گیرند کانتینر ها هستند بنا بر این لیفتراک ها هم که وظیفه اصلیشان جا به جایی این کالا ها می باشد بر مبنای ورود به داخل کانتینر به دو دسته با این قابلیت یا بدون آن تقسیم می شوند، البته نهایتا تا لیفتراک 7 تن به صورت معمول به این توانایی مجهز می باشند.

نتیجه گیری

این معیار ها در واقع ملاک های عمومی انتخاب لیفتراک هستند و البته که ملاک های دیگری هم می تواند مطرح باشد و طبیعتا هر شخص حقیقی یا حقوقی بر حسب نیاز سنجی خود می تواند اقدام به تهیه لیفتراک نماید.

توصیه می شود قبل از خرید لیفتراک حتما از مشاوره حرفه ای واحد های مربوطه این مجموعه استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.