در بین تجهیزات راه سازی، صنایع معدنی و ساختمانی بیل مکانیکی از نام آشنا ترین های آن ها است. در ان نوشته توضیحاتی کلی در خصوص این وسیله بیان می شود. به ماهیت و اجزاء تشکیل دهنده آن اشاره خواهد شد.

زیر مجموعه هایی چون باکت، سیستم هیدرولیک، سیستم مکانیکی و موتوری و غیره از این دسته اجزاء می باشد. سپس به معرفی انواع بیل مکانیکی نگاهی خواهیم داشت.

بیل مکانیکی چیست؟

اگر نگاهی به گستردگی ادوات عمرانی و مهندسی داشته باشیم، بیل مکانیکی قطعا از زمره این ادوات پر مصرف خواهد بود. بسیاری از تعاریف و مشخصاتی که ذکر خواهد شد از منابع معتبر اخذ شده است.

بیل مکانیکی

تعریف ساختاری این وسیله به صورت زیر خواهد بود. بیل مکانیکی متشکل از جزئیاتی همچون باکت، کابین گردان یا فیرو، بازوی مفصلی شامل دکل و استیک در بالای دستگاه هست. در قسمت پایینی آن نیز  قسمت زنجیری یا چرخ های لاستیک نصب شده اند.

این دستگاه در عملیات های عمرانی استفاده فرآوان دارد. این دسته از تجهیزات عمرانی امکان استفاده ار تجهیزات جانبی را هم دارد.

از جمله پر کاربرد ترین های این الحاقیه ها چکش یا پیکور است. این چکش ها می تواند از سیستم های هیدرولیکی یا پنوماتیکی بهره مند شود. نضب این تجهیزات به جای باکت وسیله قابل انجام است.

استفاده از این وسیله یعنی چکش یا پیکور به منظور خاصی انجام می گیرد. زمانی که قصد داشته باشیم حجم های سنگی و بتونی عظیم را نابود نماییم از ترکیب باکت و پیکور استفاده می نماییم.

این دستگاه نیز برای کاربری های متفاوت ساخته شده است. تفاوت ها و تمایزات کارکردی سبب ایجاد انواع بیل مکانیکی شده است. بیل مکانیکی چرخ زنجیری و بیل مکانیکی چرخ لاستیکی دو نوع عمده این محصولات هستند.

البته برای انجام فعالیت های عمرانی با حجم محدود و یا به دلیل برخی مشکلات فنی و محیطی از مینی بیل ها استفاده می شود. خود مینی بیل ها نیز از دو مدل چرخ لاستیکی و زنجیری متشکل شده اند.

نتیجه گیری

برند های گوناگون اقدام به تولید این وسیله می نمایند. تناژهای کاری متغیری نیز از این ماشن آلات با تغییر در قدرت و حجم دستگاه وجود دارند. توضیحات بیشتر در ادامه نوشتار ها مطرح خواهند شد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با پاحد فرپش بیل مکانیکی تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.