شاید بسیار با این جمله روبرو شده باشید، اول ایمنی و بعد کار. در قسمت قبل به صوتر مفصل در خصوص برخی موارد مربوط به ایمنی در لیفتراککاربری و محیط کاری ) اشاره شد که در لینک مربوطه می توانید به صورت اجمالی نگاهی به آن بی اندازید. موارد مطروحه از آیین نامه ایمنی دستگاه مربوطه استخراج شده است. منبع مذکور نیز قطعا جهت مطالعه بیش تر ذکر خواهد شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا نکات کلیدی دیگری را در این زمینه مطالعه کنیم. با افزایش دقت در ایمن سازی لیفتراک و محیط کاربری ضریب خطا و حادثه را کاهش می دهیم. کاهش مهندسی شده این ضریب چند نتیجه مطلوب و مثبت دارد. مهم ترین را شاید بتوان در این مورد که هزینه های جانبی کمتری به شرکت تحمیل می شود. این هزینه های می تواند شامل خسارات ناشی از آسیب به نیروی انسانی و همچنین بار و زیر ساخت های محیطی باشد. حتی خود لیفتراک نیز از این خسارات در امان نیست.

نکاتی دیگر که سبب ایمنی در لیفتراک می گردد

اعلام شد که مطالبی که به بررسی خواهیم نشست در حقیقت دنباله نوشته قبلی است. آدرس دقیق مطلب قبلی نیز ذکر گردید. با ما همراه باشید تا برخی دیگر از موارد و نکات ایمن سازی دستگاه و محیط را بیان کنیم. تعدادی از این موارد مرتبط با خود لیفتراک است و برخی نیز مربوط به محیط و عوامل انسانی.

ایمنی در لیفتراک

در مرجع اصلی که آیتم های امینی و ایمن سازی محیط کار لیفتراک توضیح داده شده است، تاکید شده مسیر حرکت دستگاه مشخص و در صورت مقدور بودن علامت گذاری شود. انجام چنین حرکتی سبب بهینه شدن حرکت و عادت کردن اپراتور به مسیر ها می شود. همچنین کارگران و افراد دیگر حاضر در محیط با محدوده حرکت ماشین آلات آشنا می شوند. در ادامه نیز مطرح شده که از حرکت عوامل انسانی در مسیر حرکت دستگاه نیز اکیدا خودداری شود.

یکی از وظایفی که برای کار فرما در این خصوص پیش بی شده است بسیار جالب است. وی مکلف است مسیر تردد عوامل انسانی و کارگران را به صورت خطوط یا نقطه به نقطه رنگ آمیزی کند. به این ترتیب با پدیده ای شبیه به خطوط عابر پیاده مواجه هستیم. به این ترتیب باعث نظم دهی بیش از پیش به عبور و مرور ها و افزایش ایمنی و با تعیین مسیر ها می شویم.

لیفتراک دستگاهی است که از بخشی شبیه به خودرو تشکیل یافته و قادر به حرکت سطحی است. این امر سبب تشابه در ایجاد محدودیت سرعت برای آن شده است. این موضوع ایمنی بار، کارگران، دستگاه و زیر ساخت ها را به نوعی تامین می نماید. طبق آیین نامه ایمنی میزان محدودیت های سرعتی دستگاه باید مشخص و بر روی تابلو های هشدار دهنده درج شود.

نتیجه گیری و ادامه مطلب

در خصوص مبحث ایمنی در لیفتراک صحبت های زیادی وجود دارد. همان گونه که بار ها متذکر شدیم این موضوع نیاز به پرداختن در چند مقاله دارد. قطعا تا انتهای این موضوع به نوشتن دراین خصوص ادامه خواهیم داد. ایمنی مهم ترین آیتم است که رعایت مندرجات آیین نامه های مربوطه تامین کننده آن است. هدف اولیه و اصلی کاهش ضریت حوادث و در پی آن هزینه های جانی ومالی است. لطفا در ادامه نیر با ما همراه باشید.

 

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.