نیاز های متفاوت کاری که تابع عوامل زیادی است، سبب ایجاد انواع لیفتراک می گردد. علاوه بر سازندگان متنوعی که در سراسر جهان و حتی کشور خودمان اقدام به تولید لیفتراک می کنند، هر کدام از برند ها دارای دستگاه های متفاوتی هستند. برای مثال ما با انواع لیفتراک تویوتا ، انواع لیفتراک کوماتسو ،انواع لیفتراک سپاهان ، انواع لیفتراک هیوندای و غیره مواجه هستیم.

اما سوال اصلی این است که تنوع وسیع از کجا نشأت می گیرد و شناخت این گستره تنوعی چه کمکی به خریداران می نماید.

گستره تقسیم بندی این دستگاه از خانواده ادوات و ماشین های صنعتی انبار داری با شاخص ها ریز و درشت زیادی سر و کار دارد.ما به برخی از مهم ترین ها اشاره خواهیم کرد. البته به صورت کوتاه نیز موارد جزئی را بررسی می کنیم.

معیار های شناخت انواع لیفتراک چیست؟

تعدای از مهم ترین عای تقسسم بندی این دستگاه به شرح زیر می باشد. این گروه بندی ها در اکثر مواقع جنبه پراتیک وعملگرا دارد. به این معنا و مفهوم که وضعیت عملیاتی لیفتراک بر اساس مولفه های عملی مبنای تجزیه و تحلیل است.

انواع لیفتراک

انواع لیفتراک بر مبنای سوخت

سوخت و انرژی پیشران به کار رفته در دستگاه لیفتراک انواع متفاوتی دارند. این تفاوت سبب ایجاد گروه هایی با ساختار موتوری گوناگون می گردد.

تعدادی از این منابع انرژی ریشه در منابع سوخت های فسیلی دارد. برخی از ادوات از موتور های دیزلی با سوخت گازوئیل بهره می برند. قدرت بالا ولی آلایندگی محیطی زیاد از ویژگی های آن می باشد.

گروهی نیز از بنزین، گاز و یا ترکیبی از هر دو که تحت عنوان دوگانه سوز نام برده می شوند، استفاده می کنند. آلودگی کم اما قدرت متوسط از شاخص های مهم این گروه است.

دسته جدید تری از این دستگاه ها انباری از سوخت های پاک و سازگار با محیط زیست بهره می برند. این دستگاه ها لیفتراک برقی یا الکتریکی نامیده شده اند. باطری و شارژر سیستم اصلی تامین و تجدید انرژی این وسیله محشوب.می گردند.

انواع لیفتراک بر اساس وزن کاری

سه گروه سبک، نیمه سنگین و سنگین محور و شاکله اصلی این رده بندی را تشکیل می دهد. بررسی کامل این مورد و شایر موارد در نوشته های دیگری پیگیری می شود. جهت کسب مشاوره و راهنمایی با ما تماس بگیرید.

جهت آشنایی بیشتر با لیفتراک صفر کلیک کنید

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.